Appèl maakt entree binnen het wetenschappelijk onderwijs

Na het doorlopen van een Europees aanbestedingstraject is de gunning voor de catering van de Universiteit Twente definitief. Vanaf 1 juli 2018 verzorgt Appèl de catering op de zeven outlets die de campus rijk is met het concept ‘FoodCity’. Met deze gunning maakt de cateraar zijn entree binnen het wetenschappelijk onderwijs.

Aanbod gericht op wensen en behoeften UT gemeenschap
In het voorbereidend traject heeft de UT uitgebreid onderzocht wat de wensen en behoeften zijn van de UT gemeenschap. Er zijn keukentafelsessies gehouden en in september 2017 is er een Foodmarkt georganiseerd. Potentiële kandidaten kregen hier de kans om een eigen ‘Single Product’ te presenteren. Studenten en medewerkers bezochten alle stands en konden kennismaken met de markt en de kandidaten kregen de kans om de belangrijkste doelgroepen te ontmoeten. Appèl was hier aanwezig met verse circulaire soep. 

“Zaken als internationalisering, aandacht voor verschillende eetculturen, warme maaltijden, producten voor de snelle verkoop, variatie binnen het concept, verse soepen, salades en meer vegetarische opties waren belangrijke wensen voor de UT gemeenschap. Daarnaast moest het concept aansluiten bij de visie 2020 ‘vernieuwen, experimenteren en pionieren’ van de UT.”  aldus Eveline Kuypers, project manager van Universiteit Twente.

De campus als FoodCity: wereldse gerechten
Dit alles heeft Appèl geïnspireerd om het aanbod op de campus op een unieke manier te organiseren met het concept ‘FoodCity’. Binnen FoodCity krijgt iedere locatie een uniek karakter met roulerende foodconcepten. Studenten, docenten en bezoekers kunnen straks terecht in verschillende restaurants, ieder met zijn eigen onderscheidende concept gebaseerd op één product of productgroep. Op de campus ontstaan onder andere unieke combinaties van twee foodcourt, een Italiaans restaurant, pop-up store en een gave studentenkroeg/theatercafé. Een aantal locaties worden zelfs helemaal verbouwd door nieuwkomer Appèl.

“Door de Foodmarkt kregen we een unieke kans om onze belangrijkste doelgroepen alvast te leren kennen en ons concept goed op hen af te stemmen. De focus binnen FoodCity ligt op beleving, eigentijds, internationaal, snel, gezond, ontmoeten en experimenteren. Daarbij staat de keus van de studenten voorop. We willen blijven verrassen en verbinden. Met FoodCity gaat dat zeker lukken!” aldus Hans Zwartkruis, salesmanager van Appèl.

De komende maanden staan in het teken van de verbouwing en het voeren van gesprekken met verschillende stakeholders. De verbouwing staat gepland in de zomervakantie, op deze manier wordt de overlast zo beperkt mogelijk gehouden.

meer nieuws

Opera op de Parade
7 juni 2018

APPÈL SPONSORT OPERA OP DE PARADE

LEES VERDER
Zomereditie
7 juni 2018

Dé barbecue special van deze zomer

LEES VERDER
Top