Appèl nieuwe cateraar van Technische Universiteit Eindhoven

Unieke samenwerking: eerste Brownies&downieS vestiging op een onderwijslocatie

Vanaf deze zomer is Appèl de nieuwe cateraar van de TU/e. Op 6 juli gaat de samenwerking in, die zeker tot 2025 doorloopt. Uniek aan deze samenwerking is de opening van een eerste Brownies&downieS vestiging op een onderwijslocatie. En met de beslissing om de Subway en Starbucks terug te halen naar de campus, maakt Appèl zich ongetwijfeld populair onder de studenten.

Verbinden
Tijdens de vorige aanbestedingsronde voor een nieuwe cateraar in 2018, viel Appèl net buiten de boot. Maar dankzij de brede kennis en ervaring die de cateraar inmiddels heeft binnen het hoger beroepsonderwijs en wetenschappelijk onderwijs, koos de TU/e dit jaar alsnog voor de expertise van Appèl. “We zijn ontzettend blij en trots op deze nieuwe samenwerking. De TU/e is een prachtige toevoeging aan onze Appèl Campus divisie. De TU/e stelt zichzelf ten doel studenten op te leiden en kennis te bevorderen in wetenschap & technologie ten behoeve van de mensheid. Het gaat om innovatieve oplossingen die verder gaan dan het ‘voorstelbare’ en een zinvolle bijdrage leveren aan de maatschappij. De groene en levendige campus is steeds meer een hotspot voor studenten, ondernemers en bedrijven om elkaar te ontmoeten en te verbinden. Wat brengt mensen beter samen dan een heerlijke lunch, een goede maaltijd of de beste koffie? Wij hebben ontzettend veel zin om daar een bijdrage aan te leveren”, aldus salesmanager van Appèl Hans Zwartkruis.

FoodCity
De campus is helaas op dit moment niet zo levendig. De aanbesteding was net afgerond voordat de coronacrisis echt toesloeg. Hans vertelt: “Het is een bijzondere tijd om aan deze mooie, nieuwe samenwerking te beginnen. Het vraagt aanpassingsvermogen van iedereen, opstarten tijdens een crisis is spannend maar iedereen snapt dat dingen nu net even iets anders lopen dan normaal. Waar we medewerkers normaal gesproken bijvoorbeeld door een fysieke presentatie laten kennismaken met onze organisatie, gaat dit nu digitaal. We doen er in ieder geval alles aan om de medewerkers toch een warm welkom te geven. We gaan ervan uit dat de universiteit tot na de zomer gesloten blijft. We bekijken het positief; het geeft ons de tijd om alles tot in de puntjes perfect neer te zetten en medewerkers mee te nemen in het concept dat we na openstelling gaan voeren.”

Met het maatwerkconcept FoodCity biedt Appèl een gevarieerd pallet aan foodservices aan studenten, medewerkers en bezoekers van de campus. Binnen FoodCity krijgt iedere foodoutlet een ruim basisassortiment en creëert Appèl een eigen identiteit op elke locatie door de inzet van roulerende foodconcepten. Waarbij de invulling voornamelijk is gebaseerd op gezonde, duurzame voeding en nationale en internationale foodtrends. Daarbij is de indeling, routing, presentatie en promotie erop gericht dat de gezonde en plantaardige gerechten direct in het oog springen. “Daarnaast halen we de Subway en Starbucks terug naar de campus. Deze succesvolle formules trekken studenten aan en versterken de aantrekkingskracht en daarmee de verbindingskracht van FoodCity. We zijn daarom niet bang om ze in ons cateringaanbod op te nemen. We zien dit als een toevoeging die bijdraagt om studenten een zo compleet mogelijk aanbod te bieden”, aldus Zwartkruis.

Uniek
Appèl zet duurzaamheid ook op een sociale manier in op de campus. De cateraar gaat een unieke samenwerking aan met Brownies&downieS, waar bijzondere talenten met een afstand tot de arbeidsmarkt werken. Het TU/e filiaal wordt de eerste Brownies&downieS vestiging op een onderwijslocatie en de tweede vestiging in Eindhoven. Het gaat om een verkooppunt waarbij het assortiment van de lunchformule in ‘grab & go’-variant verkrijgbaar is. “Ik ben ontzettend trots op deze samenwerking tussen de Technische Universiteit Eindhoven, Appèl en Brownies&downieS. De locatie zal gerund worden door Robin Walschots, onze sociale ondernemer die al zeven jaar ervaring heeft als eigenaresse van Brownies&downieS Eindhoven. En dat is het allermooiste, op deze manier kunnen we synergie creëren tussen beide locaties. Op dit moment is er namelijk een wachtlijst voor onze bijzondere medewerkers in Eindhoven, door deze stap kunnen we nog meer sociale impact maken in de toekomst. Daarnaast kijken onze medewerkers echt uit om ‘bij de universiteit’ te gaan werken”, aldus Philip Christiaans, formule manager bij de horecaketen.

Top