Nieuw foodconcept voor Saxion: FoodCity

We starten het nieuwe schooljaar niet alleen met frisse energie, maar ook met een nieuw foodconcept in de restaurants op alle Saxion- locaties: FoodCity! Het nieuwe concept is ontwikkeld op basis van input van studenten & medewerkers en draagt de mooie naam FoodCity. 

Met FoodCity waan je je in een hippe urban omgeving. De productconcepten zijn gezond, trendy, internationaal, lokaal, vernieuwend en betaalbaar. En het leuke is: het is geen eenheidsworst. Iedere locatie krijgt zijn eigen identiteit in sfeer en aanbod. Het concept wordt gerealiseerd in samenwerking met de Facilitaire Serviceorganisatie van Saxion.

Wat eten we vandaag?
Het verrassende van FoodCity is dat het bestaat uit afwisselende concepten, die op basis van de vraag van studenten en medewerkers tot stand is gekomen. En dan ook nog eens met oog voor duurzaamheid, want gezond en groen/plantaardig zijn sleutelwoorden binnen dit concept! Daarnaast zit er ook nog een sociaal aspect aan dit verhaal: FoodCity biedt ruimte aan studentenwerk, arbeidsparticipatie en start-ups met studenten of jonge ondernemers.

Op basis van wensen
Zoals gezegd is het concept tot stand gekomen door goed naar de wensen en behoeften van studenten en medewerkers te luisteren. Er is feedback gevraagd aan studenten en medewerkers en daarnaast hebben we een onderzoek uit laten voeren door een extern onderzoeksbureau. Grondig werk dus! Hieruit bleek dat er een duidelijke behoefte is aan vitaliteit, duurzaamheid en beleving. Een paar voorbeelden op een rij:
• Vitaliteit: minimaal 60 procent van het zichtbare aanbod bestaat uit gezonde producten.
• Duurzaamheid: het beperken van voedselverspilling en afval. Zo gaat FoodCity bijvoorbeeld werken met duurzame disposables. 
• Beleving: naast een vast basisassortiment biedt FoodCity regelmatig roulerende concepten aan. Zo blijft het aanbod verrassend!

A match made in heaven!
De visie en kernwaarden van FoodCity sluiten perfect aan op de visie van Saxion, waarin heel helder wordt beschreven dat Saxion steeds bezig is met een snel veranderende wereld. FoodCity biedt de basis om dit te realiseren. Zo sluit het concept aan op het onderdeel van het strategisch plan: FoodCity draagt bij aan de ontwikkeling van studenten door samenwerkingen met lokale ondernemers, start-ups en co-creatie met het onderwijs. Daarnaast vormt duurzaamheid een vast onderdeel van FoodCity; wij bieden een omgeving waarin veel oog is voor mens & milieu. Ook is innovatie een belangrijk kernwoord: FoodCity blijft innoveren met afwisselende, hippe foodconcepten die op basis van de vraag van onze gasten worden ontwikkeld en doorgevoerd. Maar het allerbelangrijkste is misschien wel dat er oog is voor diversiteit.  Niet alleen door een breed assortiment, maar ook omdat een belangrijk streven is dat iedere gast zich welkom & thuis voelt bij FoodCity!.

Vanaf 2 september kunnen studenten en medewerkers terecht bij FoodCity op alle locaties van Saxion. Die week zijn er diverse kortingsacties. Een goed begin van het nieuwe studiejaar dus!

Top