Altijd in beweging: Appèl bij HAK

Bij HAK in Giessen draait de productie vijf dagen per week, 24 uur per dag. En wij draaien als cateraar gewoon mee. Vanaf een vroege hap om half tien voor de eerste ploeg tot een warme maaltijd diep in de nacht: bij HAK stemmen we ons aanbod af op het werkritme van de ploegendiensten.
Gezond en lekker en voor iedereen
HAK staat voor gezondheid, en dat zie je terug in het restaurant: geen frituur behalve op vrijdagen, veel groenten en een mix van vlees, vega en halal. Zo is er altijd iets dat bij onze gasten past. “We hebben veel nationaliteiten in huis, dus het aanbod moet echt breed zijn en het is fijn dat Appèl hierover meedenkt,” aldus Corrine.
Overdag vinden onze gasten in het restaurant een gevarieerd aanbod: een saladebuffet met huisgemaakte salades, lekkere (belegde) broodjes en twee soepen. In de avond en nacht zorgt onze kok voor een complete maaltijd. Stevig en voedzaam, vaak kookt hij met groenten van HAK zelf zoals doperwten of stazakken met bonenschotels. “Zo is het menu niet alleen gezond en lekker, maar ook herkenbaar voor onze mensen,” vertelt Corrine.
Voedselverspilling houden we samen goed in de gaten. “Vooral overdag moeten we goed inschatten hoeveel mensen er komen eten. We geven bijvoorbeeld altijd door als er onverwachts bezoek is of wanneer een afdeling extern vergadert, zodat de keuken daar rekening mee kan houden.”
Appèl-collega’s maken het verschil
“De cateringmanager is echt een topper. Ze is proactief, denkt mee en zorgt dat alles er netjes uitziet. Mensen voelen zich op hun gemak bij haar en maken al gauw een praatje aan de kassa. En de kok maakt heerlijke warme maaltijden in de avond en nacht. Echt fijn dat we zulke betrokken mensen op locatie hebben. Ze horen gewoon bij ons. We betrekken Appèl-collega’s ook bij dingen als kerstpakketten en paascadeaus. Ze zijn deel van ons team.”
Wat HAK vooral fijn vindt aan de samenwerking? “De creativiteit en het persoonlijke contact. We kunnen sparren, meedenken en samen het aanbod blijven verbeteren. We hebben regelmatig contact en dat maakt het persoonlijk.”
“Collega’s waarderen het aanbod echt,” vertelt Corrine, directiesecretaresse en facilitair manager bij HAK. “Met de thema’s uit de Appèl-marketingkalender voegen we extra variatie toe aan ons standaard aanbod.”
