Appèl en Foodmaker slaan de handen ineen

Appèl, de cateraar uit ’s-Hertogenbosch, gaat samenwerken met Foodmaker, de gezonde restaurantketen en producent van ultraverse maaltijden. Sinds 1 februari is Appèl in Nederland de exclusieve partner van Foodmaker in de B2B markt. Door deze unieke samenwerking is Appèl de enige partij die Foodmaker in Nederland naar de onderwijs-/ werkomgeving brengt. Beide bedrijven werken vanuit vrijwel dezelfde filosofie en zien de samenwerking als de juiste stap richting de toekomst.
 
Appèl Holding, het moederbedrijf van Appèl, SAB Catering, Markies Catering en Zo-vital is inmiddels actief op meer dan 650 locaties door heel Nederland. Ondanks het feit dat veel van deze locaties binnen bedrijven, campussen en scholen momenteel gesloten zijn, richt het bedrijf zich op de toekomst en ziet daarbij enorme kansen in een markt die volop in beweging is. Zo is de vraag naar flexibiliteit in combinatie met verse en gezonde voeding op de werkvloer sinds de coronacrisis enorm gestegen.
 
Gezonde voeding
Foodmaker is een Belgische producent van hoogwaardige, gezonde producten gericht op alle eetmomenten van de dag; van ontbijt tot warme maaltijden. De droom van Foodmaker is dat 'iedereen gezond kan eten'. Foodmaker maakt daarom kraakverse, lekkere voeding die gezond is voor de gast én goed voor de aarde. Er komen nooit conserveermiddelen, smaakstoffen of geraffineerde suikers aan te pas. Dit zijn de heldere uitgangspunten van Foodmaker en hier worden nooit concessies aan gedaan. Het is juist daarom dat dit partnership zo goed bij Appèl past.
 
Lieven Vanlommel, oprichter en CEO van Foodmaker. “Het is een gedroomde samenwerking. We kennen elkaar al enkele jaren en er was meteen een klik tussen beide bedrijven. We delen dezelfde waarden en willen echt de beste vriend van onze klanten zijn. Het is nu ook relevanter dan ooit. Mensen hebben nood aan gezonde voeding en transparantie en dit partnership gaat hen dit geven.”
 
Mark Lemmens, Marketing & Sales Directeur van Appèl. “We vinden en versterken elkaar op het gebied van vitaliteit en het zo goed mogelijk willen zorgen voor mens en natuur; een verantwoordelijkheid die ook veel werkgevers en pandeigenaren voelen. In de huidige tijd, waarin het belang van gezonde voeding groter is dan ooit, zien wij hierdoor in diverse segmenten mooie kansen voor Foodmaker.”
 
Foodmaker op het werk
Foodmaker heeft in België diverse bedrijfsrestaurants en horecaoutlets in de binnenstad en heeft tevens zowel in Nederland als in België een samenwerking met AholdDelhaize, gericht op de verse saladebar waar de consument zelf zijn salade kan samenstellen. Aan de Turfmarkt in Den Haag heeft Foodmaker al vijf jaar een horecaoutlet en deze week opende Foodmaker al de deuren van een nieuw restaurant aan het Weena in Rotterdam. De samenwerking met Appèl, die gericht is op het voorzien in de behoefte aan gezonde voeding op het werk, gaat zorgen voor een versnelling in het uitbreiden van de gezondheidsketen. De missie van beide bedrijven gaat verder dan een werk- of schooldag. Het gaat om het stimuleren van een gezonde lifestyle; het leveren van gezonde maaltijden aan huis is hier een goed voorbeeld van.
 
Hans van Veen, Algemeen Directeur van Appèl: “Wij zien de samenwerking met Foodmaker als een unieke kans om onze opdrachtgevers en gasten te voorzien in een snel, maar bovenal lekker en gezond assortiment, om zo bij te dragen aan vitale en gelukkige werknemers. We blijven werken vanuit de meerwaarde van bemande dienstverlening, waardoor ook onze gasten in een Foodmaker restaurant met een grote glimlach welkom worden geheten. Naast lekker en gezond eten, maakt het sociale aspect dat een bezoek aan ons restaurant als een genietmoment op het werk wordt ervaren.”
Top